april-väders måndag

här sitter jag och har precis kommit hem efter att jag suttit barnvakt. när jag kom hem efter skolan skulle jag bära upp lite blommor till altanen som jag och tobias skulle plantera i blomlådor. jag la ifrån mig min jacka och min väska och flyttade blommorna under taket så att det inte skulle regna på dem. sedan gick jag in och fikade och kollade ut genom fönstret på ösregnet utanför. vid tre hade det slutat regna och jag och tobias gick ut för att plantera alla blommor, det kanske var femtio stycken... när jag kommer ut upptäckte jag att min jacka och min väska stod på altanen! dessutom hade jag lämnat väskan öppen så allting var blött. tack och lov att jag hade tagit ipoden och mobilen i fickan och lämnat in tre uppsatser idag annars hade allting varit förstört! då kände jag mig väldigt klumpig kan jag ju meddela. jag och tobias planterade alla blommor och han underhöll mig genom att berätta om hur han och rektorn råkat i luven på varandra idag. när jag nästan var klar och hade ont i knäna ringde markus och hux flux hade vi bestämt att han skulle komma på middag. och eftersom middagen blev lite försenad följde han med mig till grannen och barnvaktade de ljuva små barnen. det var jättekul och tack vare markus fick mamman sin middag när hon kom hem. imorgon ska jag lämna barnen på dagis så det är bäst att jag går och lägger mig nu så riskerar jag inte att försova mig igen. fast först ska jag prata klart med markus i telefon.. hädanefter ska jag stänga av mobilen i skolan och på kvällen så att jag inte skickar en massa onödiga sms så att räkningen svämmar över, känn dig alltså inte dissad om jag inte svarar på sms! pusss

Comments
Postat av: Markus

lite kul blev det ju iallafall när vi var barnvakt, ganska nöjd att jag slapp det där med byta blöjja ;) Fast sen var det ju trevligt när du var klar.

2008-04-14 @ 23:46:40
Postat av: Gustav

:O
I know the details:P

2008-04-15 @ 15:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0