att minnas, glömma och förtränga

idag gjorde jag den inte allt för efterlängtade engelska presentationen och gav düring konstruktiv kritik. kritiken jag fick av honom var mer destruktiv än konstruktiv eftersom han gav mig ett g+. jag är dock inte särskillt bitter, det är som tur är, inte han som sätter mitt betyg och som det ser ut har jag ett stadigt mvg. tänkt så surt att sänka sig i någonting nu, när det bara är lite mer än en månad kvar på terminen. nästa vecka är det maj och på första maj är det exakt ett år sedan jag, mimmi och frida var och såg bloc party på cirkus. vilken underbar kväll det var, fina minnen! jag kan knappt fatta att det redan gått ett år, det känns som mycket mindre och så kan man ju tycka att ett år har gått, jag borde ha utvecklats så mycket eller förändrats men det känns inte riktigt som det heller. jag känner mig som samma johanna, trots att jag nog har en hel del nya erfarenheter nu efter det händelserika året som faktiskt har gått. jag känner mig nog bättre men inte större... konstig känsla... vad är det man brukar säga om livet? jag kommer inte ihåg. minnet är också en skoj grej; en del saker minns man som om det nyss hänt, fastän det var några år sedan och en del saker glömmer man på en gång. jag kommer tillexempel ihåg vad jag hade på mig första gången jag träffade min klass men jag minns inte vad det var för skolmat förra veckan. hur kommer det sig att en del grejer sållas bort? och vad bestämmer att det här ska glömmas och det här ska minnas? att glömma och förtränga är ju inte heller samma sak.. om man förtränger någonting är det väl för att det är någonting man verkligen inte villl minnas medan att glömma är när någonting sållas bort. jag vill egentligen inte glömma saker och det som är viktigt för mig är kanske inte lika viktigt för någon annan. till exempel kan jag inte radera sms, jag kan bara inte! för om jag gör det blir det ju som om det aldrig sagts, om jag glömmer vad som skrevs känns det som om konversationen aldrig inträffade. och sedan glömmer jag någonting så rutinmässigt som att ta mina vitaminer på morgonen. vad beror det på? okej, nu måste jag skriva lite mer på min so-uppgift och sedan sova eftersom jag ska ta med mig lilla lucky luke till skolan imorgon och därför måste ta bussen, vilket i sin tur innebär att jag ska upp klockan 6. fullt schema helt enkelt, lika bra att ni skriver upp er på väntelistan om ni vill träffa mig inom en, förhoppningsvis, snar framtid!  


Comments
Postat av: Anonym

"vad är det man brukar säga om livet?"
en dag dör du; de andra lever du?
;)

2008-04-23 @ 20:42:08
Postat av: johanna

hahaha, krill, jag har saknat dina kommentarer! men nej, det var inte det jag tänkte på.. någonting om att livet är som en godispåse.. i don't know fast jösses vad djup jag lät nu med godispåsar hit och dit xD

2008-04-23 @ 21:36:15
Postat av: Anonym

hahahaha godispåse xD
men jag väljer bara goda godisar när jag köper :)
du är nog en av dem ;)

2008-04-24 @ 18:16:04
Postat av: johanna

hahaha krill, du är också en godispåse, full med alla mina favorit godisar xD ;) puss

2008-04-24 @ 21:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0