monki leaves a smile on your face

idag skulle jag ju lämna barnen på dagis så innan jag somnade igår satte jag alarm på halv 6. kvart i 7 låg jag fortfarande i sängen och tänkte muntert "vad ljust det är ute, så trevligt!" sedan kom minnena tillbaka som en film som spolades baklänges, lämna barnen, pappa väckte mig... jag tittade på klockan och flög sedan ur sängen i ren förskräckelse! som tur var hann jag hem till grannen till sju men då hade jag varken bäddat sängen, borstat håret eller ätit frukost. skolan var samma gamla vanliga... vi har musik på fredagar det är alltid trevligt, speciellt när jag får spela bas! efter att jag slutat klockan 3 tog jag tåget in till stan och träffade frida och hennes kusin sandra från luleå på götgatan. första gången jag träffade sandra och jag måste bara säga att hon är en riktigt go' och trevlig tjej! dessutom känns det så hemma med hennes dialekt på något sätt eftersom jag har släkt i umeå. när jag mötte upp de på american apparel hade sandra redan shoppat loss inne på monki, vilket är fullt förståeligt, de har så fina grejer! så vi gick och fikade och satt där ett tag och tittade ut, jag älskar stockholm på våren och sommaren! när vi fikat klart gick vi tillbaka till monki för att jag ville köpa ett linne och vi var fast där inne i ungefär 40 minuter, helt exalterade över alla skor, t-shirts och gosedjur som låg på hyllorna och ropade till oss att ta med de hem. önskar jag kunde... jag önskar att hela monki var min garderob, då skulle man slippa dessa klädkriser jag har varje morgon... när vi kom ut därifrån såg det ut som om vi haft byxgalgarna i munnen under hela besöket, så breda leenden hade vi alla tre! nu sitter jag här och ska strax gå och lägga mig eftersom jag ska jobba imorgon. sweet dreams (till alla utom hedlund, du vet nog varför)  (;   

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0