onsdag, torsdag, fredag

idag kändes halsen mycket värre än tidigare så jag stannade hemma tillsammans med mamma som inte heller mår så bra. jag jobbade på idrottskolan vid fyra och då fick jag träffa min lilla alex, det är alltid så trevligt att träffa honom varje torsdag! imorgon ska jag dock till skolan igen, jag vill ju inte missa för mycket av allt roligt plugg... hoppas ni anar sarkasmen... jag hade tänkt blogga igår men jag satt uppe med mitt so-arbete så jag somnade nästan sittandes framför datorn. igår skulle jag ju träffa oskar och fika och eftersom jag slutade tidigare åkte jag och mimmi till sickla för att jag skulle vänta på honom och hon skulle vänta på klara. medan vi gick där kom mimmi med den finfina idén att vi skulle fika på sickla alla fyra. så då gjorde vi det och jag hade jättetrevligt! det var så roligt att träffa både klara, som jag inte sett sedan mimmis födelsedag och oskar som jag inte kan träffa när jag vill eftersom han seglar varje helg nu när säsongen börjat. efter fika skulle vi leta födelsedags present till mimmis mamma. efter vad som kändes som femtio vändor till bankomaten var jag tvungen att åka iväg till tennisträningen. efter det satt jag som sagt och skrev det där arbetet. imorgon kommer tekla hit ifrån skåne. för er som inte vet vem tekla är; hon är min åtta-åriga brors fästmö. jag vet hur det låter men de har varit bästa vänner sedan de var fyra och trots att hon flyttat till skåne är jag övertygad om att de kommer gifta sig en dag. efter skolan bär det av för fika inne i stan och efter det ska jag hem och ta hand om tekla och lubbe. just det, jag ska lämna grannens barn på dagis imorgon bitti vilket innebär att alarmet ringer vid halv 6. och markus som vågar klaga när han får sova till halv 9, om han ens ska till skolan! lågt markus... bäst att jag borstar tänderna och går och lägger mig nu då, lång dag imorgon. sov gott, även om jag nog kommer drömma mardrömmar om den så kallade musiken markus spelade för mig genom telefonen..! sånt där skräp borde bannlysas!!!!! 


Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0