volleykick i svenska sommarvädret (och lite sentimentalt babbel om fina alex)

idag hade jag det viktiga matteprovet! det var förvånansvärt enkelt och jag tror att jag kommer kunna behålla mitt efterlängtade vg i matte. efter provet fick jag och krisse det ärofyllda uppdraget att vakta sexorna när de skrev sitt no-prov. jösses, vad flitiga de var, i min klass förekommer det en del fusk (tänker inte nämna några namn) men de satt helt tysta, nästan så att man längtar tillbaka till sexan. nej förresten! jag tar tillbaka det, det är så skönt att nian snart är slut! klassrådet efter lunchen blev inställt, dels för att alla var överens om att det var för fint väder för att plugga och dels för att killarna kom med det fantastiska argumentet att vi måste öva inför matchen mellan niorna och lärarna. så fram till två hade vi någon slags håltimme när vi spelade fotboll. killarna ville köra volleykick och det har jag aldrig gjort förut men gick till slut med på att köra det. jag vill påpeka att jag var den enda tejen som var med och efter att killarna lite svävande berättat reglerna, hamnade jag i mål. till slut hade jag fått alla mina prickar och så skulle de skjuta på stackars lilla mig. hedlund och max gjorde mig sällskap i målet efter att jag mirakulöst nog lyckats rädda deras straffar. men det var ganska kul, vad jag än utsätts för brukar det var hysteriskt roligt med killarna i min klass. och vädret idag var ju bara så underbart, amanda hade med sig sin fantastiska kamera som jag blev helt KÄR i och vilka fina bilder vi tog, manda! sedan var det idrottskolan vid fyra tiden vilket innebar att jag fick träffa underbara alex. alex är en sådan underbar vän och jag älskar att träffa honom varje torsdag. han är också en naturbegåvning med barnen, alla ungar i vår grupp älskar alex. idag gjorde eddie illa sitt öga och vem kommer inte rusande om inte alex och så lyckades han få eddie glad igen på några minuter. när jag är med alex på idrottskolan är det som om vi är lika gamla som barnen. i allafall i slutet när vi ska leka lekar, vi blir som femåringar igen och alex är dessutom en sån kille som kan bjuda på sig själv, jag skrattar jämt när jag träffar honom. och, alex, jag vet att det blev lite knasigt där vid jul men egentligen borde jag ju tacka dig för du hjälpte mig bara att öppna ögonen lite tidigare än jag skulle ha gjort annars. nu får ni ursäkta att jag maler på om hur fantastisk alex är men till mitt försvar kan jag säga att han faktiskt är det! om jag skulle ringa alex mitt i natten skulle det kvitta var jag var någonstans och hur mycket klockan var, jag vet att alex skulle komma. så bra är han! har ni vänner som alex, håll fast vid dem! alltid du och jag, alex! (; 

Comments
Postat av: hon med kameran

kolla din inbox! en liten present, från mig till dig

kram amanda

2008-04-25 @ 08:15:49
Postat av: johanna

tack manda :D:D oj så fina bilder!!! älskar dig och din kamera!!!!! skoj vi kommer ha med den framöver :D:D:D pusss

2008-04-25 @ 17:45:28
Postat av: amanda

no problem! :D love you to

kram

2008-04-25 @ 19:11:16
Postat av: Anonym

hahahha jag och orre satt och messade med varann under typ hela matteprovet xD
anyway det var faktiskt inte meningen att träffa dig när vi körde volleykick :(

2008-04-25 @ 19:49:14
Postat av: Ernst Rydén

matteprovet var rätt enkelt alltså...?

2008-04-26 @ 19:46:50
URL: http://www.surfbirds,com/blog/stonechat
Postat av: Anonym

nu börjar det bli lite roligt hur grym du är på att skriva ",com" :)

2008-04-26 @ 21:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0