what i've been up to

oj, nu var det ett tag sedan som jag skrev, jag har varit både trött och upptagen i helgen. i fredags var jag ju hos min frisör, har jag nämnt hur mycket jag tycker om min frisör acke?? jag har gått till honom i hela mitt liv, eller nästan i allafall, snart femton år och jag blir lika nöjd varje gång. han vet precis hur det ska vara! dessutom fyllde han år i fredags så jag skriver ett försenat GRATTIS här på bloggen. i lördags åkte jag med mamma och tobias till min morfars grav för att plantera nya blommor där nu när våren äntligen kommit. oj så fint och vårit det blev efter att tobias fått lite gröna fingrar när han fick det viktiga uppdraget att gräva ner alla blommor. efter det åkte jag hem till markus och var där hela eftermiddagen, det var trevligt. jag var där i söndags också för att fira hans fördelsedag med hans släkt, jag var lite (okej ganska) nervös innan men jag tror att det gick bra... idag gjorde jag klart mina bilder eftersom vi skulle hänga upp de i matsalen efter lunch för den så kallade "utställningen". jag är ganska förvånad över att jag hann klart och gjorde det man skulle på vg-nivån och det var mina polare också. inte så konstigt egentligen, bild är inte mitt starkaste ämne och min mapp försvann så lägligt för ett par veckor sedan. lyckligtvis hittade den tillbaka till niornas hylla, så det blev ett bildbetyg! det kan dock lika gärna bli ett g eftersom mina bilder inte är av så vidare värst god kvalitet... håll tummarna för ett vg, okej? efter skolan fixade jag och min kära bror vår praoplats till nästa vecka; restaurant J i nacka strand, tre dagar och vi börjar tio varje dag, jösses så skönt det kommer vara! så tog jag ner min älskade lubbe till måsungeklubben på eftermiddagen, mest för att locka med honom på hundpromenad men också för att han ville kasta stenar i vattnet. vilket underbart väder det var idag, förresten, livet leker när man kan vara ute i tröja! hoppas det håller i sig. imorgon ska jag inte gå upp vid halv 6 eftersom jag är anlitad att lämna barnen på torsdag istället, vilket innebär sovmorgon till halv sju, jippi! imorgon har jag också den inte allt för roliga engelska  presentationen och jag, mitt nöt, valde av, alla ting i hela vida världen jag kunde skriva om, att skriva om inbördeskriget i somalia! ni kan ju tänka er vilket spännande presentation jag kommer hålla imorgon... inte! förlåt för att jag kommer utsätta er för denna pina till presentation, krille och düring, jag hoppas ni överlever och i såfall finner det i era hjärtan att förlåta mig. och düring; ge mig inte allt för dålig kritik är du bussig! imorgon måste jag göra klart min so-uppgift eftersom jag är ledig på fredag och därför måste lämna in arbetet på torsdag. hoppas alla haft en någolunda skön måndag i det soliga vädret, sov gott!    

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0