att göra bort sig på buss 413

hej alla! så idag var det tisdag och jag säger som min underbara so-lärare jonny, tisdagar är ganska meningslösa dagar. självklart tolkar vi det olika; meningslösa tisdagar är för mig hårt arbetande som man bara kan hoppas lönar sig i längden (vilket jag nog vet att det gör), medan meningslösa tisdagar för honom innebär att sitta med oss elever och sjunga gammal nästan-rapp från sent 90-tal, skulle jag gissa... hur som helst blir tisdagar ändå liksom alla andra dagar, mycket skratt åt ingenting med frida, mimmi, tess och amanda. jag och frida hade en vild diskussion om senegal, om jag skulle återge den här skulle vi med stor sannorlikhet framstå som korkade men det slutade med att felix fick förklara att senegal är ett land som ligger längst västerut i sydafrika och där talar man franska. dagens ros vill jag passa på att ge till tess, som helt osjälviskt gav bort sin bussremsa till stackars mimmi för att hon skulle kunna ta sig hem på ett lagligt sätt efter att hon tappat sitt busskort någonstans mellan skolan och tandläkarmottagningen. en prick i himlen till henne alltså! jag gjorde också bort mig på buss 413 idag när jag var på väg hem idag vid kvart över fyra tiden, jag satt och lyssnade på the perishers på ipoden när jag helt utan anledning började sjunga med, högt, till musiken! jag fick ju minst sagt några mycket nyfikna blickar vända mot mig... men jag tycker ju om att göra bort mig sådär, vill bara hälsa till alla som befann sig på buss 413, ursäkta om jag utsatte er för smärre tortyr med min inte så ljuva sångröst. vart är mitt sunda förnuft på väg kan jag inte låta bli att fråga mig själv allt oftare... till senegal förmodligen, de har väl ett ganska bra fotbollslag, eller är det bara jag som inte har någon koll? av någon anledning verkar det sist nämnda inte helt osannorlikt... sov gott, imorgon är det onsdag och enligt jonny är det en mindre meningslös dag, vi får se om han har rätt...  

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0