bättre sent än aldrig

hej alla! så det var ju minst sagt ett tag sedan... jag har verkligen försökt ta mig i kragen och skriva ett inlägg men jag har haft så fullt upp med skolan och allting. mycket har hänt, min kära bror har både hunnit åka och komma hem från sm i tennis i göteborg. jag trodde aldrig att jag skulle sakna honom så mycket men livet är inte detsamma utan honom och ett tag var jag så utom mig av saknad att jag skickade iväg ett dåligt blondin-skämt till honom via sms... men nu är han tack och lov tillbaka i säkerhet! mimmi har också hunnit fylla sexton och det firades med middag på primo ciao ciao vid odenplan. supertrevlig kväll, jag hade hand om fotograferingen så inom en snar framtid kanske jag känner för att lägga ut några inte jättebra fotade bilder fast med fint motiv här på bloggen. nu är jag äntligen här på gotland också, äntligen, äntligen! fast det växlar mellan sol och snöstorm mest hela tiden. idag var det dock fint väder men jag har en fruktansvärd hosta och har kollat på teve hela dagen. imorgon ska jag bli nyttig i allafall för en av anledningarna till att jag så gärna ville åka hit var för att bli nyttig och vila upp mig, få en ny start. allting här är som jag är van vid det, förutom snön, jag älskar allt med gotland; huset, naturen, allt! nu ska jag inte lägga av med bloggandet igen utan verkligen ta mig tid att skriva! skolan börjar om en vecka och jag har mycket att ta igen (vad gäller blogg och fritid, skolan går faktiskt bra). jag hade det där fruktade utvecklingssamtalet i onsdags och det gick tack och lov mycket bra. jag hade verkligen oroat mig i onödan, precis som nästan alla sagt till mig att jag gjorde... numera ska jag försöka att inte oroa mig för alla småsaker och låta mig själv slappna av lite, vilket de allra flesta också sagt till mig att jag borde. tack för goda råd, nu ska jag börj lyssna på dem också! sov gott, jag vet att klockan inte är mycket men jag måste upp tidigt och börja vara nyttig igen.   


Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0