härliga härjedalen

här uppe är det 1 och en halv meter snö! idag var det strålande sol och skidåkningen är underbar! jag har fått jättemycket färg också, på bara en dag. igår eftermiddag hoppade jag och mina brorsor ner för terassen, 2 meter ner i den djupa snön. jag vet, det är jättebarnsligt men roligare än så här blir det inte! jag har bestämt att jag ska vara mer optimistisk, trots att det är 5- och jag längtat efter vår så länge. det är roligt att åka skidor och det är så fint när solen lyser på snön så att allting glittrar. jag vet hur jag låter nu men för er som känner mig är det ju inget ovanligt. nej, nu ska jag bli mer positiv var det, mer som felix. gladare kille får man leta efter, jag har känt felix i fyra år och jag har aldrig sett honom sur, arg eller ledsen. han är alltid glad och det smittar av sig, jag skrattar alltid när jag är med felix, oavsett om han är rolig eller tråkig. oftast är han ju rolig, eftersom jag skrattar. jag är dock otroligt lättroad, det kan ni som känner mig också intyga. det jag gillar mest med att vara här uppe i fjällen är inte det begränsade varmvattnet eller kylan eller den lilla pitoreska stugan, förvånansvärt nog, utan att det, trots allt, är ganska civiliserat men ändå så orört på något sätt. jag står på toppen av fjället och tittar bort mot de avlägsna topparna och kan inte låta bli att undra om någon någonsin gått precis där. förmodligen har någon det men jag gillar tanken på att det fortfarande finns natur som ingen sett, som ingen förstört. jag är otroligt rädd för björnar. när jag går utanför dörren här och det är alldeles tyst, tror jag alltid att jag ser en björn bakom varje gran! idag kom jag på att det inte finns någonting att vara rädd för eftersom jag lärde mig på dagis att björnar går i ide på vintern men när jag sa det till mamma sa hon att björnarna vaknande här uppe för att det var så pass varmt och att det för inte jättelänge sedan hade gått en björn nere i byn i vemdalen! så nu är jag rädd igen och kommer förmodligen ligga vaken hela natten och lyssna efter björnar efter att tobias skrämt upp mig när vi var ute med hunden förut. 
nu ska jag göra lite av allt skolarbete jag tagit med mig hit och sedan ska jag sova så att jag är redo för skidbacken imorrn igen. saknar alla er där hemma! vi ses om en vecka!!     

Comments
Postat av: Lou Cigaro

Dagens fråga: Vad händer ikväll? :} Ha en superskön fredag! ;D

2008-03-07 @ 15:39:43
URL: http://cigaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0