kärlek vid första ögonkastet

... jag erkänner. jag har gjort en dum sak. med ett gott syfte och en bra konsekvens.
men. jag har frångott mina principer. suck, here it goes..

jag har köpt en klänning.

jag vet. jag vet att jag sa att jag skulle spara alla, alla, mina pengar som sätts in på kortet fram tills dess att jag befinner mig i italien och kan spendera allt och lite till på skor. men. ibland blir man ju bara så kär.

nu kommer förklaringen som lindrar mitt samvete;
jag hade ju sagt att jag skulle unna mig en klänning som jag haft ögonen på ett tag som kostar cirkus 700 riksdaler och ge mig själv den i födelsedagspresent. sommaren 09 ska ju trots allt bli 'johannas klänningssommar'.

idag var jag ju med frida mest hela dagen och vi letade skor och jacka till henne på HM, jag skulle ju absolut inte köpa något. men. där hängde den ju. alldeles blommig och perfekt för italien och solbränna och... och allt det där.

så jag provade. och jag köpte. och jag blev nöjd. och jag blev väldigt nöjd över det faktum att den kostade hälften så mycket som den andra jag haft ögonen på. nåväl, för att uttrycka det genom kvinnans resonemang så sparade jag ju tekniskt sett 350 kronor. tekniskt sett.





om man hittar något som man känner att man verkligen måste/vill ha, KÖP det!!!!

men nu ska jag verkligen inte köpa något mer. verkligen.

<3

Comments
Postat av: mimmi

den var jättefin så det var bra att du köpte den! gjorde samma sak i tisdags när jag hittade en underbar tröja, bara att den kostade 995.. oups.

2009-02-08 @ 12:05:16
Postat av: Johanna

hahah oups! fast blir man kär så blir man! :D <3

2009-02-08 @ 14:12:04
URL: http://cheriie.blogg.se/
Postat av: racer

hahaha, när du gör bra impulsköp (för du såg jättefin ut ;) så gör jag ett dåligt. Köpte en trenchcoat för 2 papp igår, som jag ångrar eftersom att jag inte känner mig helt bekväm i hur jag ska kombinera den etc.. TUR är så är det öppet köp, så jag ska lämna tillbaka den på lördag. xD men jag är glad för din skull iaf - inget ont som inte för något gott med sig!

2009-02-08 @ 16:44:48
URL: http://racerandfriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0