hej, mitt vinterland!

(haha, fem timmar senare tillåter mitt begränsade internet publicering...)

salut!
nu sitter jag här i stugan, mol alena och jösses vad skönt det är! helt tyst. en massa snö som faller utanför. jag ska nog bylsa på mig och gå ut för att fota, om jag får lust. nu ska jag i alla fall passa på att få lite plugg gjort, verkligen koncentrera mig på allt såndant viktigt. framtiden ser nästan lika ljus ut som snön.

jag låg vaken till sent igår och läste ut new moon. jag klandrar mig själv lite för att jag ryckts med i edward cullen-hypen. fast å andra sidan kanske det är okej att bli helt hänförd av denne karaktär som får "riktiga" killar att verka blekna i en ganska orättvis jämförelse? sedan är det rätt roligt att spekulera i huruvida twilight skulle ha blivit lika hypad om en man skrivit den? vad skulle vara annorlunda med edward cullen om det inte var en kvinna som format hans ouppnåeliga karaktär?

hur som helst börjar jag nu drabbas av en fruktansvärd saknad och jag vill låna eclipse av carro så fort jag kommer tillbaka till stockholm. 

stugan här har alltid verkat så.. lagom på ett sätt, jag har aldrig tänkt på några andra alternativ när det kommit till skidsemester. det här är ju vår stuga. fast nu känns den mer och mer.. jag vet inte hur jag ska förklara men det är något över den som är så mediokert. den har inte en optimal mysfaktor om jag får säga så.

bäst jag sätter igång med mitt plugg nu, innan internet försvinner helt,.. hoppas alla har ett superbra lov!
jag saknar stockholm!

<3


Comments
Postat av: Rosanna

och stockholm saknar dig <3

2009-02-23 @ 19:38:39
URL: http://rosannasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0