en dag av guldpengar

jag kom just på att allting som jag betalat idag har varit med pynt, förutom brorsans present. jag började dagen med att åka till söder och uträtta lite ärenden innan jag begav mig mot odenplan. tidspessimisten i mig styrde så jag hade väldigt lång tid till godo och hamnade på old touch. grejen med det underbara stället är att det finns ingenting som "en kort visit". jag var där i 40 minuter! tid som jag egentligen inte hade.. efter att jag köpt lite skräp för 2 guldpengar sprang jag till caféet där underbara tjejor redan väntade. de är verkligen guld värda!




"skräp", införskaffat under de senaste två veckorna. gillar.

cash floooow... eller som skippy sa igår; "det här är ingen plånbok. det är en bank..."

jag bytte sedan mina lekkamrater mot någonting i mindre format; mina treåriga granne malin, ett litet guldkorn. det finns någonting särskilt med att se saker ur en treåringsperspektiv, promenaden hem tog en halvtimme. en härlig omväxling att spendera tid med någon som kallar guldregn för glitterregn och som plötsligt säger saker som; "känn på mitt öra! det är jättesuperkallt!"

nu har jag just kommit hem efter 9 timmars barnvaktande. känner mig trött och lite dåligt informerad om klasspicknicken imorgon. jaja, det där löser jag. dumbo tittade in också, det kändes härligt med lite kvalitetstid med tanke på allt. han är en guldpeng.

nu: kolla smhi (jag måste seriöst göra någonting åt det där!) och sedan sova!
imorgon: klasspicknick och planer. stay tuned.

det ser bra ut inför imorgon! uppehåll och 17 grader! sov gott!

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0