om nattaktiviteter

man ska inte gå och lägga sig hungrig. är det därför jag fortfarande är vaken? jag erkänner motvilligt att sommarlovet är rätt härligt på så sätt att man liksom inte behöver bry sig om världsliga ting som exempelvis tid.

jag tycker inte om att vara trött men här sitter jag med symaskinen bredvid mig på golvet, lagar en kjol bloggar och försöker städa. alltihopa samtidigt. rastlöshet och överflödet utav tid är sommarlovets största bovar. jag vill vara vaken hela natten, ta fram gamla saker och läsa en bok om nk. jag vill dricka te för jag tror att jag är lite sjuk men tekokaren låter så mycket. jag kanske kan ta upp den hit? koka te i mitt rum strax innan 12 tiden på natten; helt nytt och tidlöst på samma gång, så somrigt det kan bli bara man slänger in ett par gummistövlar också.

jag vill ha ett småblommigt paraply och måla naglarna lila. imorgon fyller bison femton och det finns ingen honung i huset. det är konstigt att man säger att man är sig lik när man hela tiden utvecklas. jag tycker att jag är lik men olik och jag kan inte bestämma mig för om det är bra lik eller bra olik. usch, är det nu jag ska bli sådär överfilosofisk och fundera på vem jag egentligen är? sommaren har dåligt inflytande på mig.

note to self: lämna in engångskameran på expert! måste hinna visa gusten bilderna innan vi åker båda två.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0