om principer

jag har många principer. en del håller jag mer hårt på än andra. dumbo har aldrig gillat mina principer, han tycker att jag har för många. jag tror att det går åt två håll; med mina principer bestämmer jag mig för hur jag vill vara och hur jag formar det jag gör. och inte gör. framför allt det där med att inte göra har jag principer till.

davinho sa igår att jag inte ska ta så hårt på mina principer. de är anledningen till att jag blir så knäpp saker mina planer inte funkar. samtidigt är det ett kaos i mina skrivbordslådor. jag tycker om mina principer men jag tycker inte alltid om vad som händer med mig på grund av dem.

budord:

"drick inte alkohol" - jag är nykterist sedan 6 år tillbaka och det planerar jag att vara till döden.

"man kan aldrig planera för mycket" - sant, men kanske inte alltid så smart. spontanitet är något att jobba på, fully noted...

"lita aldrig på killar som druckit" - en slags självbevarelsedrift. folk menar inte vad de säger på fyllan, om jag intalar mig själv att han inte kommer ringa blir det en glad överraskning om han gör det och annars får jag en ego-boost av att ha haft rätt. denna är även på grund av att jag är alldeles för naiv vilket gör att det ibland inträffar en security breach. ingen är ju perfekt, ni vet.

"ödsla ingen tid på folk som inte förtjänar den" - den här har format mig ganska mycket, i alla fall det senaste året. man ska alltid stå upp för sig själv.

jag har fler principer, tro mig, många fler. men de där kanske är viktigast eller åtminstone hörnstenarna...

Comments
Postat av: CK

39 ;)

2009-06-14 @ 13:17:24
URL: http://dismoi.blogg.se/
Postat av: Anonym

"In vino veritas"

2009-06-14 @ 17:34:39
Postat av: CK

okej den här är nästan bättre (oj den över var jag):

Nemo saltat sobrius, nisanit.

=

Ingen dansar nykter, såvida han inte är galen.

2009-06-14 @ 17:39:30
URL: http://dismoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0