så faraotiskt förtretad

god morgon, hoppas att alla ni andra fått en god natts sömn. själv sitter jag här med drygt fyra timmar på nacken och ska inte bege mig in mot stan förrän om en timme!

igår var jag trött som en nackad höna men somnade inte förrän vid två tiden därför att jag blev lite smått orolig. när oron övergick i ilska och förtretelse kunde jag dock äntligen somna. där runt två då, lyckligt vetande att jag skulle få fem härliga timmars sömn då jag satt alarmet på klockan 7!

till saken hör att vi har sov morgon till kvart i tio och vi ska äta frukost vid fridhemsplan klockan 9. ergo kan jag inte heller roa mig med att äta knäckebröd eftersom jag inte ska äta frukost här.

vid tjugo över 6 kommer min pappa in och väcker mig, snubben visste förvisso inte om att jag planerade att sova till sju varav jag tror att klockan är sju och att han tror att jag försovit mig. utan att kolla vad klockan egentligen är stiger jag upp och klär på mig, dör nästan av hunger när jag ställer mig upp. jag knäpper på datorn för att kolla smhi, vad annars, får syn på klockan nere i det högra hörnet. den visar på 06.46.

så, nu sitter jag här, klar att bege mig fast bussen går om 53 minuter. ska vi slå vad om att jag kommer att ha koncentrationssvårigheter idag? att jag nog kommer somna på djervens lektion, vilket vore riktigt försmädligt eftersom det är den sista lektionen vi har med honom? att jag säkerligen kommer somna på tunnelbanan?

det finns bara ytterligare en sak att säga; vad farao.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0