saker borde kunna vara på riktigt

jag tycker inte om tvivel, jag tycker inte om förväntningar och jag tycker inte om besvikelse.

ord som kärlek, tillgivenhet och lycka känns bara skrämmande och inte på riktigt. fast det finns.
kanske är det inte för mig. kanske finns det andra saker som är just för mig. kanske får man till sist det man förtjänar. igen och igen och igen.

jag vill inte höra talas om olycklig kärlek. det är bara vanlig kärlek där man inte tagit vara på alla givna tillfällen. olycklig kärlek ger mig en klump i magen. man borde inte få känna igen sig i sorgliga låttexter. det borde finnas en lag mot sådant. en sådan där oskriven lag, som alla andra lagar är, de där andra som handlar om kärlek och svåra ord.

sådana där svåra ord som man inte säger högt så ofta som man vill, kan, borde. sådana ord som ersätts med begreppet 'galenskaper' istället.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0