Je suis fatigué de tout cela, en smula ironi

(Åh, vad jag önskar att det här var jag.)                                            phs, okänd.

Kära blogg!
Idag vaccinerade jag mig mot Svininfluensan. Jag och Laris skulle ta sprutan och fick vänta på vårdcentralen i drygt en och en halv timme på vaccinet. Jag tänkte nästan skriva "men det var det ju värt", fast det vette tusan! I början gick det bra, vi satt där och lyssnade på musik medan folk i alla åldrar strömmade in. Vi satt så rätt länge. Sedan började alla småbarn ledsna. Gnälla högt av misstro och otålighet på att få det där sticket som deras mammor var så nojiga över. Regression, jag funderade ett tag på att joina de små liven. Också lägga mig mer på golvet, slå med tår och nävar bland allt smuts från andras skor och skrika att jag också ville hem istället. Tack och lov för Överjaget.

Tog sprutan. Överlevde. Andades ut av lättnad och begav mig lite senare till tennishallen med en racket för en tioåring eftersom Laris förlagt mitt. Lirade rätt bra och for hem nöjd. Har dock nu fått ont i armen av vaccinet/träningen och jag tror att jag blivit välsignad med feber.
Dagens bedrift: har just skrivit klart min lilla uppsats i franska som ska in imorgon. Framförhållning, ja men absolut!
Dagens bästa: Gusten. Helt klart, psykologin gick galant då jag hade den saliga turen att kila in mig i hans grupp. Du är rätt bra, Gus.
I övrigt svartnar saker. Men det blir Djurö i helgen.

(..Och nu är det som så, att styckesindelning inte verkar fungera här. Därför blir mina stycken normala och kursiva. Varannan sådär.)

Comments
Postat av: chris

febern och armontet är vaccinets fel :)

du kan även komma att bli öm i armen några veckor framåt :P

2009-11-03 @ 22:59:02
URL: http://sakermaninteser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0